EGRI MLINKÓ ISTVÁN EGYSÉGES GYÓGYPEDAGÓGIAI MÓDSZERTANI INTÉZMÉNY, ÓVODA, ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM



Keresés az oldalon



 TARTALOM
 ELÉRHETŐSÉGEINK
  Iskolánkról
  Óvodánkról
  Utazótanári hálózatról
  Mlinkó Istvánról
  ISKOLÁNK TÖRTÉNETE

Információs oldalak
  Bemutatkozunk
  Adataink
  Iskolai alapdokumentumok
  Különös közzétételi lista
  Pályázataink
  Mlinkó István Alapítvány
Iskolai élet
  Tanévi információk
  Hirdetőtábla
  A tanév eseményei
  MUNKATERVEK
  Tanulmányi versenyek
  Sportversenyek
  Iskolatörténet
  Előző évek eseményei
Utazótanári hálózat
  Utazótanári események
  Utazótanári bemutatkozás
  Audiológia

  VISSZA AZ EREDETI OLDALRA

TÁRHELYSZOLGÁLTATÓNK


UNSOFT.HU

Kapcsolat

Webmester


Belépés

Felhasználónév:

Jelszó:



  
<<< Előző cikkhez Következő cikkhez >>>

Tantestület

Téma: Utazótanári hálózat/Utazótanári bemutatkozás

Hallássérült gyermekek integrált fejlesztése

  
 

Az integrált nevelés, oktatás célja, hogy a hallássérült gyermek a sikeres korai fejlesztés időszakának befejezése után, továbbra is családi környezetben maradhasson, halló társaival, integrált intézményi keretek között folytatódjon fejlesztése, nevelése, oktatása. A halló környezet gazdag beszédmintája továbbra is a gyermek szókincsének, kommunikációjának fejlődését biztosíthatja. A gyermeket a hangos beszéd elsajátítására, használatára ösztönzi, ép kortársaikkal való együttlét, érintkezés magasabb nyelvi szint elérését eredményezheti. Az integráltan nevelkedő gyermekek szociális kapcsolatai egészségesen fejlődhetnek, megfelelő önértékelés alakulhat ki, mely az eredményes társadalmi beilleszkedés alapját szolgálhatja.

Utazótanári hálózatunk az integrált óvodás és iskolás korú hallássérült gyermekek számára a következő ellátási lehetőségeket biztosítja:

  • a gyermek speciális szurdopedagógiai, szurdologopédiai fejlesztése
  • tanácsadás a szülők számára a gyermek otthoni megsegítésével kapcsolatban
  • a befogadó intézmény felkészítése az integrációra
  • a befogadó intézmény folyamatos támogatása az integráció során        

 

A fejlesztés kiemelt feladatai:

  • a hallásfigyelem, hallási differenciáló képesség folyamatos fejlesztése, ébren tartása
  • szókincsbővítés
  • grammatikai fejlesztés célzott társalgások során
  • szóbeli, írásbeli kifejezőkészség fejlesztése
  • beszédérthetőség javítása
  • a gyermek komplex fejlesztése – az esetleges részképesség-kiesések, zavarok korrekciója
  • az óvodai, iskolai haladás folyamatos megsegítése

 

A fejlesztés megkezdéséhez szükséges:

  • szakértői vélemény – az illetékes szakértői bizottság hallássérült gyermekek esetében:
    Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat Hallásvizsgáló, Gyógypedagógiai Tanácsadó, Korai Fejlesztő, Oktató és Gondozó Tagintézménye
    1147 Budapest, Cinkotai út 125-137.

    Tel: 06-1-422-1493, 06-1-422-3140
    E-mail: hallasvizsgalo@dsiketekbp.co.hu

A vizsgálatot a befogadó intézmény (óvoda, általános iskola) kezdeményezi egy adott formanyomtatványon - szükséges hozzá a szülő beleegyezése.

Mikor kereshet minket?

  • bármilyen kérdéssel, problémával, ha hallássérült gyermeke a lakóhelyi óvodába, iskolába készül, vagy már oda jár

Amit nyújtani tudunk:

  • életkorhoz igazított szubjektív hallásvizsgálati eljárásokkal (vizuális megerősítés, játékaudiometria) a gyermek hallásának vizsgálatát
  • az integráció előkészítését a gyermek, a család és a befogadó intézmény számára
  • az integrált óvodás és iskolás gyermekek egyéni hallás-, beszédfejlesztését
  • együttműködést a hallássérült gyermekeket befogadó-integráló intézménnyel (tanácsadás, szakmai konzultációk a gyermek közös fejlesztése érdekében)
  • érzékenyítő programot/tanórát általános iskolásoknak. A program célja, hogy a gyerekek saját élményű tapasztalatot szerezzenek az egyes fogyatékossági területekről, s ezáltal elfogadóbbá váljanak

 



<<< Előző cikkhezKövetkező cikkhez >>>


Generálás ideje: 0.04 mp