A 2021/2022-es tanév rendje
A tanítási napok száma
|
181
|
Az utolsó tanítási nap
|
Június 15. (szerda)
|
Az aradi vértanuk emléknapja
(osztálykeretben)
|
Október 6. (szerda)
|
A Mlinkó-hét
|
Október 11 – 15.
|
Pályaorientációs célú
tanítás nélküli munkanap 1.
|
Október 4.
|
Nemzeti ünnep október 23.
(osztálykeretben)
|
Október 22. (péntek)
|
EFOP pályázat keretében
továbbképzés pedagógusok számára
|
Október 25-26.
|
Őszi szünet
|
Október 25 – 29.
|
Szünet előtti utolsó tanítási nap
|
Október 22. (péntek)
|
Szünet utáni első tanítási nap
|
November 2. (kedd)
|
A téli szünet
|
December 22 – 31.
|
Szünet előtti utolsó tanítási nap
|
December 17. (péntek)
|
Szünet utáni első tanítási nap
|
Január 3. (hétfő)
|
Tanítás nélküli
munkanap 2., 3.
|
December 20. 21.
|
Az első félév vége
|
Január 21. (péntek)
|
Osztályozó értekezlet
|
Január 19. (szerda)
|
Nevelési értekezlet
|
Január 26. (szerda)
|
Nyílt nap, szülői
értekezlet, a félévi értesítők kiosztása
|
Január 28. (péntek)
|
Farsang
|
Február 16. (szerda)
|
Fittség mérés
|
Január 11 – május 31.
|
A NETFITT mérés
eredményeinek feltöltése
|
Június 15-ig
|
A magyar forradalom és
szabadságharc ünneplése (iskolai ünnepély)
|
Március 11. (péntek)
|
Országos sportverseny
„Nyuszi, hopp!” – tanítás nélküli munkanap 4.
|
Április 1. (péntek)
|
A tavaszi szünet
|
Április 14 – április 19.
|
A szünet előtti utolsó tanítási nap
|
Április 13. (szerda)
|
A szünet utáni első tanítási nap
|
Április 20. (szerda)
|
Tanítás nélküli mnap
(iskolai kirándulás a jubileum alkalmából) 5.
|
Május 25.
|
Óvodai ballagás
|
Május 27.
|
A nemzeti összetartozás
napjáró megemlékezés (osztálykeretben)
|
Június 2. (csütörtök)
|
Családi nap (DÖK
programja) tanítás nélküli munkanap 6.
|
Június 3. (péntek)
|
Tanév végi osztályozó
értekezlet
|
Június 8. (szerda)
|
Ballagás
|
Június 10. (péntek)
|
Utolsó tanítási nap
|
Június 15. (szerda)
|
Tanévzáró ünnepély
|
Június 24. (péntek)
|
Tanévzáró értekezlet
|
Június 29. (szerda)
|
Tanévünk rendje
alkalmazkodik az országos munkanapokhoz.
Nevelési fő feladatok:
- Az anyanyelvi kompetencia
fejlesztése
§
Az önálló tanulás támogatása (tantermen belüli és a tantermen
kívüli nevelés-oktatás során) képességek: stressztűrés, kitartás, feladattudat,
felelősség, időbeosztás, önellenőrzés, tanulásmódszertan
§
Felelősségvállalás magunkért és egymásért (közvetlen környezetünk
védelme, járványveszély, digitális tér)
Csoportbeosztás
Csoport
|
Osztályfőnök
|
Nevelőtanár
|
Gyermekfelügyelő
|
siket
óvoda
|
Lipthay Ágnes
|
Szalay Krisztina
|
Szabó Andrea
Mező Jánosné Kovácsné Nagy
Zsuzsanna
Lázár-Tóth Beáta
|
logopédiai óvoda
|
Mandák Gabriella
|
Boros - György Dóra
|
ek.1.
|
Vigh Imréné
|
Szilákné Kelemen Tímea
|
Bódi Julianna
|
ek.2.
|
Gyenesné B. T.
|
Törőcsikné Schmidt Andrea
|
Árvai Mónika
|
3.
|
Salétli Erzsébet
|
Szász Andrásné
|
Horváthné Bíró Katalin
|
4.
|
Kovács Zsolt
|
Vig Zsófia
|
Horváth Rozália
|
5.
|
Dudásné M. Éva
|
Hevér Zsuzsanna
|
Horváth Rozália
|
6.
|
Zsdánszki Csilla
|
Murányiné Simon Ilona
|
Horváth Rozália
|
7.
|
Marton Ibolya
|
Szelényi Zsuzsanna
|
Kovács József
|
8.
|
Pongó János
|
Nagyné Dócs Diána
|
Kovács József
|
log.2.
|
Joó Gyöngyi
|
Dévay Gábor
|
Hliva Julianna
|
log.3.
|
Bozó Renáta
|
Kelemenné Kovács Ágnes
|
Hliva Julianna
|
log.4.
|
Fazekasné M. M.
|
Salétli Rita
|
Horváthné Bíró Katalin
|
log.7.
|
Lugosi Andrea
|
Kuczik Ágnes
|
Molnár Márta
|
log.8.
|
Jávorszkiné F. J.
|
Gencsi Eleonóra
|
Molnár Márta
|
Iskolai, óvodai, kollégiumi létszám:
A
2021/2022-as tanévre felvett tanulók száma: 134 fő
Óvodás: 21
fő
Általános
iskolás: 113 fő
Kollégiumban
lakik: 72 fő
Bejáró: 34
fő
Egerben
lakik: 28 fő
Utazótanáraink által ellátott
hallássérült- látássérült, beszédfogyatékos
gyermekek létszáma 100 fő
Gyermek-
és ifjúságvédelmi felelős feladatokat ellátja: Szelényi Zsuzsanna. Feladatai közé tartozik, hogy ellátja és nyilvántartja a
problémamegelőző és a problémakezelő gyermek-és ifjúságvédelmi munkát az
intézmény a veszélyeztetett, hátrányos helyzetű, és magatartás zavaros
tanulóinál. Elősegíti a nyilvántartott fiatalok egyéni fejlődését, folyamatos
kapcsolatot tart a nevelő-gondozó tevékenységben segítő intézmények, a
gyermekvédelmi hatóság kollégáival, nyilvántartja az érintett tanulók igazolt
és igazolatlan hiányzásait. Szükség esetén jelzőlapot küld a gyermekvédelemben
dolgozó intézményeknek.
Könyvtárosi feladatokat ellát heti 4
órában: Kuczik Ágnes
A diákönkormányzatot segítő tanár: Dézsma Györgyné
Technikai és audiovizuális eszközök
kezelője, weblapunk gondozója: Pongó János
Tankönyv-felelős: Bozó Renáta
A Mlinkó István Alapítvány a Siket
Gyermekekért elnöke:
dr. Pozder Péter
titkára:
Dudásné Móger Éva
tagok:
Pauliczky Beáta és Tari Edina
Szakszervezeti képviselő: Hevér Zsuzsanna
Közalkalmazotti tanács elnöke: Szalma Ildikó
Az intézményi esélyegyenlőségi
intézkedési tervben megfogalmazott rövid távú célok, intézkedések
megvalósulásának tervezése:
-A fizetés nélküli szabadságról
(„GYES-ről, „GYED-ről) visszatérő munkatársak munkaidejének meghatározása
személyes konzultáció alapján történik, lehetővé téve az 50%-os munkaidőben
történő foglalkoztatást;
-Az öregségi vagy nők 40 éves
munkaviszonya alapján nyugdíjba készülő kollégák munkaterheinek csökkentése a
jogszabályi kereteken belül;
-Súlyos egészségügyi problémával
küzdő munkatársak terheinek csökkentése a jogszabályi kereteken belül;
-Közfoglalkoztatotti jogviszonyban az
intézményben feladatot ellátó munkatársak közalkalmazotti jogviszonyba való
átvételének kezdeményezése a fenntartónál megfelelőség és álláshely esetén.
Órafelosztás
Iskolai és kollégiumi
órarend
2. sz. melléklet
Módszertani munkaközösségek munkatervei
3.sz. melléklet
A Diákönkormányzat munkaterve
4. sz. melléklet
A
Diákönkormányzat véleménye
5. sz. melléklet
Az
intézményi tanács véleménye
6. sz. melléklet
A
szülői szervezet véleménye
7. sz. melléklet
Intézményvezetői nyilatkozat
8.sz.
melléklet
A NKT. 81.§(1) szerint a testnevelő tanár szeptember hónapban a testnevelés
órák keretében elvégzi a tanulók fizikai állapotának és edzettségének
mérését, vizsgálatát. Ebben a tevékenységében segítségére van az iskola két ápolónője.
Határidő: 2021. november 1.
Felelős: testnevelő tanárok
Az 5-8. osztályos tanulók kötelező Fittség mérése: 2022.
január 9 – május 31. Az adatok feltöltésének határideje: június 15.
Felelős: testnevelő tanárok
Mindennapos testnevelés, testmozgás, úszás, könnyített
testnevelés megszervezése (R.141-142.§): az általános iskola valamennyi évfolyamán megvalósul a
mindennapos testnevelés. Minden kollégiumi csoportban cél, hogy a szabadidőt
aktív testmozgással a szabadban töltsék a tanulók. Számos sportkör közül
választhatnak a gyerekek. Cél, hogy mindenki találjon életkorának és
érdeklődésének megfelelő sportolási alkalmat. Az úszásoktatás a testnevelés
órák keretében, évi 18 órában valósul meg. A programok szervezését a
járványhelyzettel összefüggő döntések alapvetően befolyásolják.
Szülői értekezletek
időpontjai: (amennyiben a
járványhelyzet lehetővé teszi)
-
Szeptember 1. (a tanév indítása)
-
November 2. hete (pályaválasztási
szülői értekezlet) A pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálata a
„POVI” programmal intézményünkben nem releváns.
-
Január 28. (nyílt nappal egybekötött)
-
Június 24. (a tanév értékelése)
Fogadó órák: (a
járványügyi szabályok betartásával és helyi eljárásrendnek megfelelően)
-
minden hónap utolsó péntekén
10.00-12.00
-
szülői kérésre előre
egyeztetett időpontban folyamatosan
-
a gyermekvédelmi felelős fogadó
órája hétfőnként 11.00 – 12.00, illetve előre egyeztetve ettől eltérő
időpontban
Nevelőtestületi
értekezletek:
-
augusztus 27.: tanév indító
értekezlet
-
osztályozó értekezletek: január
19. és június 8.
-
országos sport verseny
előkészítése: március 12.
Nevelési értekezletek:
-
január 26. Az első félév
értékelése
-
június 29. A tanév nevelő-oktató
munkájának értékelése
Iskolai kórus próbáinak időpontja: Nem releváns.
Témaheteken való részvétel
tervezése: A szakmai módszertani
munkaközösségek szervezésében valósítjuk meg, a tanulók sajátos nevelési
igényeinek megfelelő tartalommal és formában.
Tanmenetben kell rögzíteni az egyes tantárgyak anyagát,
valamint annak ütemezését, az érvényes tantervi előírásoknak megfelelően.
A
tervezéshez felhasználhatók a központi, vagy előző évi tanmenetek. Az
elkészített új tanmeneteket a szakmai módszertani munkaközösség vezetői
összegyűjtik, átnézik, és az intézményvezető-helyettesnek leadják.
Határidő:
szeptember 20.
Felelős: intézményvezető-helyettes
A szakmai módszertani munkaközösségek
munkaprogramjukat éves tervben
rögzítik, melynek elkészítési határideje: szeptember 27.
A munkaprogramot csatolni
kell a munkatervhez.
Felelősök: a SzMMK-vezetők
A tanítási órákon kívül
végzett tevékenységek
E feladatok ellátásához is
éves terveket kell készíteni.
Határidő: szeptember 27.
Fejlesztési
tervek elkészítésének határideje: az
utazótanári hálózatban: október 15.
az iskolai tagozaton: szeptember 27.
Szakkörök:
Tevékenység
|
Pedagógus
|
Heti óraszám
|
Időpont
|
Résztvevő (fő)
|
Informatika
|
Pongó János
|
4
|
hétfő, csütörtök
|
24
|
Kézműves
|
Szalma Ildikó
|
2
|
csütörtök
|
20
|
Ügyeskedő
|
Szilákné Kelemen T.
|
1
|
hétfő
|
5
|
Dráma
|
Dévay Gábor
|
1
|
szerda
|
10
|
Hagyományőrző
|
Szász Andrásné
|
1
|
szerda
|
8
|
Ügyes kezek
|
Törőcsikné Schmidt A.
|
2
|
kedd
|
7
|
Vig Zsófia
|
Természetismeret
|
1
|
kedd
|
7
|
Sportkörök:
Az iskolai sportkörökre a tanulók
szeptember 30-ig jelentkeznek. A sportkör vezetője órarend alapján, előre
átgondolt és a kollégiumi vezetőnek benyújtott éves terv szerint dolgozik a
csoportjával. A tanuló több sportkörnek is lehet tagja, ha nincs
időpontütközés.
Tevékenység
|
Pedagógus
|
heti óra
|
időpont
|
Résztevők (fő)
|
Labdarúgás
|
Kovács József
|
4
|
kedd, csütörtök
|
20
|
Asztalitenisz
|
Murányiné S. Ilona
|
2
|
hétfő
|
8
|
Atlétika-Futás
|
Szalma Ildikó
|
1
|
hétfő
|
20
|
Testépítés
|
Ország István
|
1
|
csütörtök
|
8
|
Közlekedés biztonsági
|
Erdélyi László
|
2
|
hétfő, kedd
|
12
|
Röplabda
|
Szelényi Zsuzsanna
|
1
|
szerda
|
10
|
Könnyített
testnevelés 4 óra
Könyvtári
nyitva tartás 4 óra
Tanulmányi
versenyek – lebonyolításuk a járványhelyzet alakulásától függ
Az országos tanulmányi
versenyek előtt le kell bonyolítani a házi versenyeket, a rendező intézmény
felé jelezni kell a részvételi szándékot, majd meg kell szervezni a
részvétellel kapcsolatos teendőket.
Felelősei:
Intézményvezető-helyettes
Szakmai
munkaközösség vezetők
Szaktanárok
Az Emberi Erőforrás
Minisztérium és az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont által
meghirdetett tanulmányi versenyek közül részt veszünk:
1.
Hallássérült tanulók Hanyvári Pál
Kommunikációs Emlékversenye (Sopron)
2.
Hallássérült Tanulók Borbély
Sándor Országos Tanulmányi Versenye (Kaposvár)
A pedagógusok
minősítésében és az országos pedagógiai szakmai ellenőrzésben közreműködő
pedagógusok munkaidő beosztásának tervezése: Nem releváns.
Osztályozó
és különbözeti vizsgák
Nevelőtestületi
határozat alapján az osztályozó és javító vizsgát augusztus 31-ig kell lebonyolítani.
Óvodai
és iskola beiratkozás:
2022.
április 30-ig, illetve a szakvélemények elkészítése után.
Végzős
tanítványaink beiskolázása:
A
pályaválasztásra való felkészülés a felső tagozaton folyamatosan történik. Az
osztályfőnökök folyamatosan egyeztetnek a családokkal, követik a szakképzési
rendszerben bekövetkező változásokat. A tanulók képességeit, érdeklődési körét
a családi elképzelésekkel összhangba kell hozni; ugyanakkor tekintetbe kell
venni a kiszemelt iskola szakmai alapdokumentumát abból a szempontból, hogy
jogosultak-e adott típusú sajátos nevelési igényű tanuló felvételére.
A
beiskolázás a megfelelő intézmény, vagy intézmények kiválasztását követően az
Oktatási Hivatal által megszabott eljárásrend alapján történik az osztályfőnök
irányítása mellett.
Országos
mérések: Intézményünkben nem releváns
(Kompetencia, ill. DIFER mérés, Célnyelvi mérés)
Intézményi
mérések: Tanulóink sajátos nevelési
igényéből adódóan az alapkészségek fejlődése egyénre szabottan történik. Minden
gyermeket, tanulót önmagához tudunk viszonyítani. A mérések iránya: szókincs,
szövegértés, nyelvtani ismeretek, artikuláció, számolási készségek. A méréseket
az egyéni anyanyelvet tanító pedagógusok, logopédusok, szaktanárok végzik.
Az
illetékes szakértői bizottságok rendszeres időközönként felülvizsgálatra
rendelik a gyermekeket, tanulókat, mely során regisztrálják az elért fejlődést
és az újabb szakértői véleményben előírják a további fejlesztéseket.
Lemorzsolódással
veszélyezetetett tanulókkal kapcsolatos adatszolgáltatás: félévkor és tanév végén. Az eredmények elemzése
nevelési értekezleteken történik.
Általános
iskolák 1-8. évfolyamára tanítási év
során tervezett színházi, tánc és cirkuszi előadások, komolyzenei
hangversenyek, valamint az őshonos állatok bemutatóhelyei látogatásának előre
tervezhető időpontja (R.3.§(2)k))
A
Lázár Ervin Program részeként, a járványhelyzet alakulásától függően valósítjuk
meg.
Pályázataink: A TÁMOP 3.1.6-os fenntartási időszakban van.
Megvalósítási
szakaszban van az EFOP 3.1.6-16, valamint az erre épülő infrastrukturális
felújítást célzó pályázat.
Az
EFOP-3.3.5-17-es jelzésű („nyári táboros”) pályázat megvalósítása a
járványhelyzet függvénye
Tanítás
nélküli munkanapok:
- Október
04. Pályaorientációs szakmai nap
- December
20. Nevelőtestületi szakmai nap külső előadóval
- December
21. Esetmegbeszélés módszertani munkaközösségenként
- Április
1. Nyuszi, hopp! Országos ügyességi verseny alsó tagozatosoknak
- Május
25. Intézményi kirándulás az intézmény alapításának 120. évfordulója
alkalmából
- Június
3. Családi nap
Országos
versenyek az aktuális járványhelyzetnek megfelelően elmaradnak, vagy kerülnek
megrendezésre
Finanszírozása:
a FODISZ és a Klebelsberg Központ közötti megállapodás értelmében az alábbi
versenyekre az utazási költséget a KK fedezi. Az étkezést a FODISZ biztosítja.
Ennek értelmében a fenntartót (Egri Tankerületi Központ) nem terheli a
versenyekkel kapcsolatos kiadás.
1. Asztalitenisz, tollaslabda, sakk
helye: Szeged
ideje: 2021. szeptember
2. Úszóverseny
helye: Vác
ideje: 2021. december
3. Vegyes röplabda bajnokság
helye: Budapest
ideje: 2022. március
4. Nyuszi, hopp! Országos
ügyességi verseny alsó tagozatosoknak
helye: Eger
ideje: 2022. április 1.
5. Labdarúgó torna
helye: Budapest
ideje: 2022. április vége,
május eleje
6. Atlétika verseny
helye: Budapest, Nagyothallók Intézete
ideje: 2022. május
Egyéb sportversenyek
A tanév folyamán többször
vesznek részt tanítványaink a tanulásban akadályozott gyermekeknek szervezett versenyeken.
Helyszínek: Eger
Intézményünk
integrált sportversenyeket szervez többségi iskolák részvételével.
(Szent Imre Római Katolikus Általános Iskola, Andrássy György Római Katolikus
Középiskola)
Időpontok:
2021. szeptember és október Mlinkó Kupa
2021. szeptember 22. Európai Diáksport Napja
2022. február
A sportversenyek- tanulmányi- és
kultúrális versenyek előkészítése
A sportversenyek előtt a
kiírásoknak megfelelően el kell küldeni a nevezési szándékot, és meg kell
szervezni a részvételt. A felkészítés a tanév kezdetétől folyik.
Felelősök: kollégiumi
vezető és intézményvezető-helyettes
testnevelőtanárok
szakkör-
vezetők, felkészítő tanárok
A kollégiumi munka
tervezése
A kollégiumi nevelők havi
tervet készítenek a „Kollégiumi alapprogram” szerint. A tervek a délutáni
tanórákra való felkészülést segítik, amelyek a tanmenetek, valamint az osztályfőnökökkel
és a szaktanárokkal történő rendszeres megbeszélések alapján készülnek, tartalmazzák
a szabadidős elfoglaltságokat is. A tervet minden hónapban az óraszám kimutatással
együtt adják le a nevelőtanárok. Heti egy alkalommal kollégiumi foglalkozást
tartanak a Kollégiumi alapprogramnak megfelelően.
Hitoktatás
több csoportban történik:
-
Váradi-Héczey Miriam római
katolikus hittant tart délelőtti óra keretében a szülők írásbeli kérelme,
illetve nyilatkozata alapján
-
2021. szeptember 1-jétől egy
tanuló részesül a Hit Gyülekezete képviselője által szervezett hitoktatásban
Az utazótanári intézményegység: 4. éve önálló intézményegység.
Vezetője: Pauliczky
Beáta
Tagjai:
Buczkó Anett
Tomor Tímea
Sümegi Csabáné
Panyik Henriette
Kelemen Fanni
Vargová
Barbara
Aradiné Fehér Hajnalka
Az utazótanár szeptemberben
felmérést, és ennek alapján névsort készít a gondozásban részesülő
gyermekekről. A nyilvántartásba folyamatosan be kell vezetni a tanév során gondozásba
vett új gyermekeket is.
Az
intézmény beiskolázási területén végzett tevékenység színhelyei:
- Miskolc
- Audiológiai Állomás
- Miskolc
- Nevelési Tanácsadó
- Miskolc – II. Rákóczi
Ferenc Megyei és Városi Könyvtár
- Eger
- Mlinkó István Módszertani Intézmény
- Óvodák,
iskolák
- A
gyermek otthona
Az
integrált gyerekek gondozása
Az
utazó gyógypedagógiai hálózat biztosítja a többségi óvodákban, általános
iskolákban nevelkedő hallássérült illetve látássérült gyermekek ellátását a
szakvéleményekben leírtak szerint.
Szakmai
Módszertani Munkaközösségek
1.
Óvodai munkaközösség
Vezetője: Mandák
Gabriella
Tagjai:
Lipthay
Ágnes
Gyárfás
Hilda
Boros
- György Dóra
Szalay
Krisztina
2.
Alsós anyanyelvi munkaközösség
Vezetője: Vigh
Imréné
Tagjai:
Bozó
Renáta
Joó
Gyöngyi
Fazekasné
Murányi Márta
Gyenesné Bakos Tímea
Kovács
Zsolt
Salétli
Erzsébet
3.
Felsős szaktárgyi munkaközösség
Vezetője: Dudásné
Móger Éva
Tagjai: Zsdánszki Csilla
Pongó János
Erdélyi László
Lugosi Andrea
Marton Ibolya
4.
Szurdologopédiai munkaközösség
Vezetője: Jávorszkiné
Farkas Judit
Tagjai:
Tari Edina
Dézsma
Györgyné
Muraközy
Andrea
Musuly
Noémi
5.
Kollégiumi nevelőtanári munkaközösség
Vezetője: Saléti
Rita
Tagjai: Törőcsikné
Shmidt Andrea Gencsi Eleonóra
Szelényi
Zsuzsanna Kelemenné Kovács Ágnes
Dévay
Gábor Kuczik Ágnes
Szalma
Ildikó Nagyné Dócs Diána
Hevér
Zsuzsanna Vig Zsófia
Murányiné
Simon Ilona Szilákné Kelemen Tímea
Folyamatban
lévő továbbképzések a 2021/2022-es tanévben
Iskolai
rendszerű képzés:
A 2021/22-es tanévben nincs
olyan folyamatban lévő képzés, mely újabb felsőfokú képzettség megszerzését
célozza.
Tanfolyamok:
A POK által szervezett térítésmentes, Egerben zajló
képzéseken veszünk részt
Az EFOP 3.1.6-16-os finanszírozásában 30-120 órás
képzések.
2021. szeptember 1-jétől
induló képzések:
Nem releváns.
Rendezvények, ünnepélyek,
megemlékezések: a nemzeti ünnepekről
és jeles napokról történő megemlékezések tanév rendjében rögzített módon és
alkalmakkor lesznek.
A Mikulás, karácsony, húsvét
ünneplése és rendje, és felelőse a Diákönkormányzat éves munkatervében szerepel
(4. sz. melléklet)
•
Szülői szervezet
•
ELTE Bárczi
Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar Intézetei
•
EKKE
Gyógypedagógiai Tanszék
•
Hallássérültek
Iskoláinak Országos Egyesülete
•
Hallássérülteket
Vizsgáló Országos Szakértői Bizottság
•
Látássérülteket
Vizsgáló Országos Szakértői Bizottság
•
Társintézetek:
Kaposvár, Sopron, Budapest, Vác, Szeged, Debrecen
•
Gyengénlátók
Általános Iskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye és Kollégiuma
Budapest
•
Heves Megyei Pedagógiai
Szakszolgálat
•
B-A-Z Megyei Pedagógiai
Szakszolgálat
•
B-A-Z Megyei
Kórház Audiológiai osztálya
•
gyermekvédelmi
intézmények
•
Integráló óvodák
és általános iskolák
•
POK Eger
•
Gyermekjóléti és
Bölcsődei Igazgatóság
•
Acusticus
Halláscentrum
-
Vezetői megbeszélés
Ideje: minden hétfő
Részt vesznek: intézményvezető
intézményvezető – helyettes,
intézményegység-vezetők
Előkészítő: intézményvezető
Téma: a heti feladatok ütemezése
-
Az igazgató tanácsi értekezletek
rendje:
Ideje: minden hónap első keddje
Résztvevők: intézményvezető
intézményvezető-helyettes
intézményegység-vezetők
szakmai módszertani
munkaközösség-vezetők
diákönkormányzatot
segítő tanár, szakszervezet és közalkalmazotti tanács képviselője témától
függően
Előkészítő: az intézményvezető
Az
iskolai és kollégiumi testületi megbeszélések ideje: a vezetői megbeszélést
követő szerda.
Előkészítők:
az intézményegység-vezetők
Technikai
dolgozók számára a tanév folyamán munkaterületenként két-két munkaértekezletet
tartunk.
Felelős: az
intézményvezető
A
dolgozók munkájukkal kapcsolatos problémákat elsősorban a közvetlen vezetőikkel
beszélik meg. Ha ez számukra nem kielégítő, akkor az intézményvezető is
rendelkezésre áll.
·
A tanév során megvalósuló minősítési
eljárások, tanfelügyeleti ellenőrzések, valamint a tanévre vonatkozó
önértékelési terv alapján óralátogatások és adatgyűjtések történnek
·
A pedagógusok adminisztrációs feladatainak
elvégzését az intézményvezető-helyettesek havonta ellenőrzik.
·
Az intézményvezető és a
helyettesek előzetes terv alapján, rendszeresen látogatják a tanítási órákat,
illetve a délutáni foglalkozásokat.
·
A szakmai munkaközösség vezetők a
munkaközösség programja szerint látogatnak és tanácsot, segítséget adnak a
mindennapi munkához.
·
A kollégák igény szerint
kölcsönösen hospitálnak egymás óráin, illetve a munkaközösségi tervben
rögzített rend szerint.
·
Az új kollégiumi nevelő kollegák
óralátogatását a kollégiumi intézményvezető helyettes szervezi.
Az oktató nevelőmunka ellenőrzésének
főbb szempontjai:
-
A beszédépítő,
fejlesztő módszerek alkalmazása
-
Füzetek, írásbeli
munkák külalakja
-
A tanévre
kitűzött nevelési feladatok tükröződése a foglalkozáson
-
A tábla képe
-
Az iskolai
dokumentáció vezetése (tanmenetek, naplók, törzskönyv, anyakönyv, egyéb
nyilvántartások)
-
Az eszközök
használata
-
A tanítás,
tanulás és szabadidős tevékenység szervezettsége és hatékonysága
Az oktatást segítő tevékenység ellenőrzése
A technikai és adminisztratív dolgozók munkáját rendszeresen
(havonta minimum egyszer), a gondnok, valamint az élelmezésvezető, alkalmanként
pedig az intézményvezető, és az intézményvezető-helyettesek is ellenőrzik.
Az
ellenőrzésekről az ellenőrzést végzők feljegyzést készítenek. Erről
rendszeresen tájékoztatják az igazgatót.
Kiemelt
témák:
-
a járványügyi
protokoll országos és helyi szabályainak betartása és betartatása valamennyi
munkaterület és dolgozó esetében
-
megfelelő
segítségnyújtás a gyakornoki vizsgára készülő, illetve minősítő vizsgára
jelentkezett pedagógusok számára
-
adminisztrációs
tevékenység pontossága
-
higiéniai
előírások betartása
-
étkeztetés
-
nyilvántartás,
selejtezés
-
takarékosság,
anyagfelhasználás
-
balesetvédelem
A vezetői értekezletek tervezett témái
Szeptember A tanévkezdés
feladatai
A
gyakornoki vizsgára és minősítési eljárásokra való felkészülés, valamint a
lebonyolítás segítése ellenőrzése
A munkaterv pontosítása
Előkészítője: az intézményvezető
Október A Mlinkó – hét
előkészítése, felkészülés az iskola alapításának 120. évfordulójának méltó
megünneplésére osztálykeretben!
Előkészítője: Tari Edina és
az osztályfőnökök
A hónap programjai
Előkészítője: az intézményvezető
Felkészülés az intézményi
ellenőrzésre
Felelős: intézményvezető
November A
tanévkezdés tapasztalatainak összegzése; az új feladatok végrehajtásának értékelése
A
pályaorientációs tanítási munkanap előkészítése és megvalósítása
Az
intézményi önértékelés feladatinak végrehajtása
Felelős:
az intézményvezető
A hónap programjai
Előkészítője: az intézményvezető
Pályaválasztási szülői értekezlet
szervezése
Előkészítője: intézményvezető,
és a 8. osztályok osztályfőnökei
December A hónap
programjai – forgatókönyvek
Előkészítője: a kollégiumi
intézményegység-vezető
Január Az
I. félévi oktató-nevelő munka értékelése, tapasztalatok, sikerek, gondok.
A szülői értekezlet és a nyílt nap előkészítése
Félévi osztályozó értekezlet:
2022. január 19. (szerda)
Félévi nevelési
értekezlet: 2022. január 26. (szerda)
Nyílt nap, a félévi
értesítők kiosztása, szülői értekezlet: 2022. január 28.
Előkészítő:
intézményvezető-helyettes, intézményegységvezetők
Házi versenyek
Előkészítője:
SzMMK – vezetők
Február A
farsang előkészítése
Előkészítője:
DÖK-ot segítő pedagógus
Március Iskolaérettségi
vizsgálatok előkészítése
Előkészítője:
az intézményvezető, az óvodai munkaközösség vezetője
Az iskolai ünnepség
Előkészítője:
DÖK-öt segítő pedagógus
Április a
2022/2023-as tanév előzetes tervei, beiratkozás
A
törvényi változásokból következő szervezési feladatok
Előkészítője:
az intézményvezető
Április Az országos
sportversenyre való felkészülés
A
pedagógusok minősítési eljárásába bekerülő pedagógusok jelentkezése; az ő
felkészülésük segítése
Az
intézményi szintű iskolai kirándulás szervezése
Május A
2022/2023-as tanév tervezése
Előkészítője:
az intézményvezető, intézményvezető-helyettes
és az
intézményegység-vezetők
Nyári munkák,
karbantartás tervezése, előkészítése
Előkészítője:
az intézményvezető
Június A
ballagás és a tanévzáró előkészítése, a tanév értékelése
Előkészítője:
az intézményvezető, intézményvezető-helyettes
és az
intézményegység-vezetők
A pedagógusok munkájának
értékelése
Tantárgyfelosztás
ismertetése
Előkészítője:
az intézményvezető, intézményvezető-helyettes
és az
intézményegység-vezetők
Eger, 2021. szeptember 03.
Muraközy
Andrea
intézményvezető
Önértékelési terv
2021/22-es tanév
Az intézmény önértékelési szabályzata részletesen
rögzíti az önértékelés folyamatát intézményi, vezetői és pedagógusi szinten.
Ezen dokumentum személyekre, feladatokra lebontva és határidők megjelölésével konkretizálja
a tanév során elvégzendő munkát.
1.
Az önértékelési csoport megbízott tagjai:
- Tari Edina: intézményvezető-helyettes a csoport vezetője
- Szalma
Ildikó mb. kollégium intézményegység-vezetője
- Pauliczky
Beáta az utazótanári intézményegység vezetője
- Vigh
Imréné az alsós anyanyelvi munkaközösség
vezetője
- Dudásné
Móger Éva a felsős anyanyelvi munkaközösség vezetője
2.
Az értékelésbe bevont partnerek kiválasztásának elvei:
·
Kollégák: Azonos
munkaközösségben, azonos feladatkörben dolgozó pedagógus, vagy hasonló
munkatapasztalattal rendelkező lehet a megkérdezett kolléga.
·
Vezető: Aki
leginkább rálát az adott pedagógus munkájára.
3.
Az intézményi önértékelés e tanévi feladatainak meghatározása
Az évente vizsgálandó
szempontok az 1. sz. Mellékletben találhatók
Az adatgyűjtést az
önértékelési csoport tagjai végzik. Az értékelést, vagyis az intézményi
elvárások teljesülésének vizsgálatát az intézményvezető végzi. Értékelési
területenként meghatározza a kiemelkedő és a fejleszthető területeket. Az
intézményvezető rögzíti az eredményeket az elektronikus felületen.
Határidő: 2022. június 30.
4.
A 2022. évi minősítési eljárásba
bevont pedagógus minősítési eljárása
Lugosi Andrea minősítése
Feladat
|
Felelős
|
Felelős
|
Határidő
|
Dokumentumelemzés
|
Muraközy Andrea
|
Muraközy Andrea
|
2021. szeptember 30.
|
Felkészülés a vizsgára
|
Muraközy Andrea
|
Tari Edina
|
2022. januártól
|
A minősítő vizsga
lebonyolítása
|
Muraközy Andrea
|
Tari Edina
|
2022. május 31-ig
|
Vig Zsófia
Feladat
|
Felelős
|
Felelős
|
Határidő
|
Dokumentumelemzés
|
Muraközy Andrea
|
Muraközy Andrea
|
2021. szeptember 30.
|
Felkészülés a vizsgára
|
Muraközy Andrea
|
Tari Edina
|
2022. januártól
|
A minősítő vizsga
lebonyolítása
|
Muraközy Andrea
|
Tari Edina
|
2022. május 31-ig
|
Kovács Zsolt
Feladat
|
Felelős
|
Felelős
|
Határidő
|
Dokumentumelemzés
|
Muraközy Andrea
|
Muraközy Andrea
|
2021. szeptember 30.
|
Felkészülés a vizsgára
|
Muraközy Andrea
|
Tari Edina
|
2022. januártól
|
A minősítő vizsga
lebonyolítása
|
Muraközy Andrea
|
Tari Edina
|
2022. május 31-ig
|
Vargová Barbara
Feladat
|
Felelős
|
Felelős
|
Határidő
|
Dokumentumelemzés
|
Muraközy Andrea
|
Muraközy Andrea
|
2021. szeptember 30.
|
Felkészülés a vizsgára
|
Muraközy Andrea
|
Tari Edina
|
2022. januártól
|
A minősítő vizsga
lebonyolítása
|
Muraközy Andrea
|
Tari Edina
|
2022. május 31-ig
|
5.
Az intézményi önértékelés
folyamatába bevont kollégák
|
Felelős
|
Felelős
|
Határidő
|
6 fő kiválasztása
|
Muraközy Andrea
|
Tari Edina
|
2021. szeptember 30.
|
Ütemezés
|
Muraközy Andrea
|
Tari Edina
|
2021. szeptember 30.
|
Feladatok elosztása
|
Muraközy Andrea
|
Tari Edina
|
2021. szeptember 30.
|
Lebonyolítás
|
Muraközy Andrea
|
Tari Edina
|
2022. április 30.
|
- Melléklet
Az intézményi önértékelés évente
vizsgálandó szempontjai, rögzített elvárásai
Értékelt terület
|
Elvárás
|
Az értékelés módszere
|
Pedagógiai folyamatok - Tervezés
|
Az éves munkaterv
összhangban van a stratégiai dokumentumokkal és a munkaközösségek terveivel
|
Dokumentumelemzés
|
Pedagógiai folyamatok - Megvalósítás
|
Milyen az intézmény
működését irányító éves tervek és a beszámolók viszonya, hogyan épülnek
egymásra?
|
Dokumentumelemzés
|
Pedagógiai folyamatok - Értékelés
|
A pedagógiai programnak és
az egyéni fejlesztési terveknek megfelelően történik az egyénre szabott
értékelés, amely az értékelő naplóban nyomon követhető.
|
Óra / foglalkozáslátogatások, dokumentumelemzés
|
|
A tanuló eredményeiről
fejlesztő céllal folyamatosan visszacsatolnak a tanulónak és szüleinek /
gondviselőjének.
|
Óra / foglalkozáslátogatás, dokumentumelemzés
|
Személyiségfejlesztés
|
Az intézmény vezetése és
érintett pedagógusa információkkal rendelkezik minden tanuló szociális
helyzetéről
|
Interjú / beszélgetés
|
Közösségfejlesztés
|
A szülők a megfelelő
kereteken belül részt vesznek a közösségfejlesztésben
|
Dokumentumelemzés (beszámoló az osztályfőnöki
munkáról, diák-önkormányzati beszámoló)
|
Eredmények
|
Nyilván tartják és elemzik
az intézményi eredményeket (tanév végi eredmények, versenyeredmények,
továbbtanulási mutatók, lemorzsolódási mutatók, évismétlők, neveltségi
mutatók, elégedettségmérési eredmények)
|
Dokumentumelemzés (intézményvezetői beszámoló)
|
Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció
|
A pedagógusok szakmai
csoportjai maguk alakítják ki működési körüket, önálló munkaterv szerint
dolgoznak. A munkatervüket az intézményi célok figyelembe vételével határozzák
meg.
|
Dokumentumelemzés (szakmai módszertani
munkaközösségek tervei, ill. beszámolói).
|
|
Az intézmény munkatársai számára
biztosított a munkájukhoz szükséges információkhoz és ismeretekhez való
hozzáférés.
|
Interjú pedagógusokkal
|
Az intézmény külső kapcsolatai
|
Az intézmény a helyben
szokásos módon tájékoztatja külső partnereit (az információátadás szóbeli,
digitális vagy papír alapú)
|
Az intézményvezető értékeli
|
|
A partnerek tájékoztatását
és véleményezési lehetőségeinek biztosítását folyamatosan felülvizsgálják,
visszacsatolják és fejlesztik.
|
Az intézményvezető értékeli
|
A pedagógiai munka tárgyi feltételei
|
Az intézmény rendszeresen
felméri a pedagógiai program megvalósításához szükséges infrastruktúra
meglétét, jelzi a hiányokat a fenntartó felé.
|
Az intézményvezető értékeli
|
A pedagógiai munka személyi feltételei
|
Az intézmény rendszeresen
felméri a szükségleteket, reális képpel rendelkezik a nevelő-oktató munka
humánerőforrás szükségletéről
|
Az intézményvezető értékeli
|
|
A humánerőforrás
szükségletben bekövetkező hiányt, a felmerült problémákat idejében jelzi a
fenntartó számára.
|
Az intézményvezető értékeli
|