AKADÁLYMENTES VÁLTOZAT TARTALOM • Elérhetőségeink • Bemutatkozunk • Közzétételi lista • Pályázataink • Alapítványunk
• A tanév képei • Fotóalbumok • Ballagási tablók
Utazótanári intézményegység
2015.09.18. Olv: 4

Tantestület

Téma: Utazótanári intézményegység/Bemutatkozás

Látássérült gyermekek korai fejlesztése

<<< Előző cikkhez Következő cikkhez >>>
 

A korai fejlesztés a 0-3 éves látássérült gyermek, és családja számára nyújtott komplex szolgáltatás. Célja, hogy a látássérült gyermek önmagát és környezetét minél teljesebben megismerhesse, képességei, személyisége optimálisan fejlődhessen.

A gyermek képességei fokozatosan, de nem egyenletesen fejődnek. Minden életkornak megvan a maga kiemelt képességterülete. A gyermek, ha egészséges, megvannak a fejlődéséhez szükséges fizikai feltételek, érzelmi biztonság és szeretetteljes családi légkör - szinte magától fejlődik. A látássérült gyermek fejlődését a látás hiánya, illetve csökkent volta akadályozza a világ megismerésében, képességei kibontakoztatásában. Számára tudatos, célra irányuló segítség kell. A fejlesztés annál eredményesebb, minél korábban kezdődik. A játékos fejlesztés során mintát nyújtunk az otthoni fejlesztéshez, szükség esetén tanácsokkal látjuk el a családot az aktuális nevelési és fejlesztési feladatok megoldásához.

A terápia során kiemelt fontosságúnak tartjuk:

  • a család megsegítését, támogatását – a legfontosabb cél, hogy a szülők kompetenssé váljanak gyermekük fejlesztésében
  • a látóképesség fejlesztését
  • a többi érzéklet maximális bevonását a megismerés, a fejlesztés folyamatába
  • a látássérülést kompenzáló képességek fejlesztését
  • a gyermek komplex fejlesztését (kognitív képességek, kommunikáció, mozgás, önkiszolgálás)
  • a kisgyermek fejlődésének folyamatos figyelemmel kísérését, az esetlegesen meglévő, a fejlődést akadályozó vagy nehezítő tünetek mihamarabbi észrevételét, valamint az erre adekvát terápia megtalálását
  • a gyermek felkészítését a látásvizsgálatra

A korai fejlesztés heti rendszerességgel történik, a család otthonában.

A fejlesztés megkezdéséhez szükséges:

  • a látássérülés orvosi diagnózisa (szemészeti vizsgálat)
  • szakértői vélemény – az illetékes szakértői bizottság látássérült gyermekek esetében:
    Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat Látásvizsgáló, Gyógypedagógiai Tanácsadó, Korai Fejlesztő, Oktató és Gondozó Tagintézménye
    1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 39

    Tel: 06-1-363-1561
    E-mail: info@latasvizsgalo.hu

    A vizsgálatot kezdeményezheti a szülő, amennyiben nem a szülő kéri a vizsgálatot, szükséges hozzá mindkét szülő beleegyezése.

Mikor kereshet minket?

  • ha felmerült a gyanúja annak, hogy gyermeke látásával valami probléma van
  • ha diagnosztizálták gyermeke látássérülését, és keresi a fejlesztés lehetőségét

Amit nyújtani tudunk:

  • korai gondozást, tanácsadást a gyermek és családja számára
  • az integráció előkészítését a gyermek, a család és a befogadó intézmény számára


<<< Előző cikkhezKövetkező cikkhez >>>


Az aktuális Bemutatkozás  című téma valamennyi cikke
Pongó János :  AUDIOLÓGIÁNKRÓL...
Pongó János :  Az utazótanári hálózatról...
Pongó János :  Tájékoztatás az utazótanári hálózat programjairól...
Tantestület :  Hallássérült gyermekek integrált fejlesztése...
Tantestület :  Hallássérült gyermekek korai fejlesztése...
Tantestület :  Látássérült gyermekek integrált fejlesztése...
Tantestület :  Látássérült gyermekek korai fejlesztése...     ☚ Ezt olvasom!  
Utazótanári intézményegység :  Az utazótanári intézményegység munkaterve a 2019/20-as tanévre...

 
 KEZDŐLAPRA
 LETÖLTÉSEK
 TÁRSOLDALAK
 STATISZTIKA







...ami mindíg jól jöhet...


Online rádiók

A linkre kattintva, számos internetes rádió élő, online adása található. Csak kattintson kedvenc adója nevére és máris hallgathatja annak műsorát.



- Miért van a mókusnak hátul a farka?
- Mert elől a mókus van.

Pályázatok, alapítvány
HATÁRTALANUL
Tovább a pályázat főoldalára
HAT-14-01-0623

ALAPÍTVÁNYUNK
Tovább az alapítvány oldalára


 • Az alapítványról
 • ADÓ 1%
 • Beszámoló (2017)
TÁMOP pályázat
Tovább a pályázat főoldalára
Tovább a pályázat főoldalára

EFOP pályázat


 1. A PÁLYÁZAT RÖVID BEMUTATÁSA
 2. PROJEKTNYITÓ RENDEZVÉNY...
 3. NEVELŐTESTÜLETI SZAKMAI NAPOK
 Stresszkezelés, kiégés megelőzése a...
 A digitális eszközök hatásai az...
 3. Nevelőtestületi szakmai nap
 4. Nevelőtestületi szakmai nap
 4. TOVÁBBKÉPZÉSEK
 A tanulásmódszertan tanítása...
 A mese-, szövegértés, mese-szöveg...
 Autizmussal élő gyermekek célzott...
 Óvodapedagógusok szakmai megújító...
 Autizmussal élő gyermekek szociális...
 A felsőtagozatos tanulók szövegértési...
 Az alsótagozatos tanulók szövegértési...
 Gordon módszerrel a pedagógus siker...
 Digitális kompetencia fejlesztése...
 Alapozó Terápia: Módszer a gyermeki...
 A háromlabdás kaszkáddobás a tanulási...
 5. CSALÁDI NAPOK
 Családi nap: 2019. máj. 31– jún. 2.
 Családi nap: 2021. szeptember 13 - 15.
 Családi nap: 2021. október 1 – 3.
 6. ÉRZÉKENYÍTŐ FOGLALKOZÁSOK
 Workshop befogadó intézmények...
 Workshop befogadó inté... - Mezőcsát
 Workshop az Egri Kemény Ferenc Sp...
 Workshop befog... - Bükkszentkereszt
 Workshop befog... - Füzesabony
 Workshop befog... - Szerencs
 7. SZAKMAI RENDEZVÉNYEK
 Országos utazótanári konferencia- 2019.
 Országos utazótanári konferencia- 2020.
 8. ESZKÖZKÖLCSÖNZŐ

Statisztika
Te vagy itt a(z)
21826
látogató!
Ma  1310,
ebben a hónapban
7099 látogató volt.

Jelenleg
1 látogató olvas minket.


TÁRHELY-
SZOLGÁLTATÓNK




Unsoft.hu
Kapcsolat

Webmester