Időpont:
2015. 04. 02. 09.00 – 12.00
Helyszín: 3300
Eger, Klapka u. 10.
Tavaszi szakmai napunkon összesen 65 fő vett részt (előadók,
kollégák, logopédusok, szervezők)
Szakmai
napunk célja az volt, hogy a tanulási
zavarok témában szakmailag gazdagodjunk, megerősítést és gyakorlati támpontokat
kapjunk, illetve az új kutatási eredményekről ismereteket szerezzünk a
rendezvényünkre felkért előadók által.
A hallgatóság logopédia és hallássérültek pedagógiája szakos
gyógypedagógusokból tevődött össze.
Intézményünk gyógypedagógusai mellett, meghívottaink
között szerepelt a Klebersberg Intézményfenntartó Központ Egri Tankerületének
igazgatója és munkatársa, valamint a Heves Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Megyei Szakértői Bizottsága munkatársai és a Heves Megyei Pedagógiai
Szakszolgálat Logopédiai Intézetegységének logopédusai.
Szakmai napunk témája a tanulási zavarok volt, melyre Reményi
Tamást, az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar
Pszichológiai Intézetének tanársegédét, valamint Sósné Pintye Máriát, az ELTE
Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Fonetikai és Logopédiai Intézetének tanárát hívtuk meg külső előadóként.
A programot Muraközy Andrea
intézményvezető nyitotta meg, aki köszöntötte vendégeinket és összefoglalta
szakmai napunk célját.
Elsőként Reményi
Tamás, A tanulási zavarok komplex,
terápiás megközelítése címmel tartott előadást.
Bevezetőjében, előbb tág értelmezésben definiálta a tanulási zavar fogalmát,
majd a kognitív irányzat és a szenzomotoros integráció aspektusából közelítette
meg a témát. Megállapításait sok,
érdekes gyakorlati példa felsorakoztatásával támasztotta alá.
A szünetben
frissítővel, kávéval, édes aprósüteménnyel és pogácsával kínáltuk meg
vendégeinket.
A szünet után másik
előadónk, Sósné Pintye Mária szuggesztív, magas szakmai színvonalú előadását
hallgathattuk meg, Az írott nyelvi zavarok
ellátásának korszerű szemlélete és a gyakorlati megvalósítás lehetőségei címmel. Előadásában rávilágított a modern szemléletű pedagógia olvasás
és az írott nyelv elsajátítása terén elért vívmányaira, hangsúlyozva a nyelvi
alapok fontosságát, illetve kiemelve az érintett agyi területek működését.
Speciális feladatok elé állítva, saját bőrünkön tapasztalhattuk meg, mit élhet
át az írás–olvasás zavarral küzdő gyerek. Elkülönítette a diszlexia különböző
nyelvi szinteken megjelenő tüneteit, és felhívta a figyelmet a fonológiai tudatosság
fontosságára.
A program hozzászólásokkal zárult.
A szakmai napot
mindannyian nagyon eredményesnek és hasznosnak értékeltük.