AKADÁLYMENTES VÁLTOZAT TARTALOM • Elérhetőségeink • Bemutatkozunk • Közzétételi lista • Pályázataink • Alapítványunk
• A tanév képei • Fotóalbumok • Ballagási tablók
Utazótanári intézményegység

EFOP-3.1.6-16-2017-00019-es számú pályázat

Téma: Információs oldalak/Pályázataink

Workshop az Egri Kemény Ferenc Sportiskolai Általános Iskolában


<<< Az előző rész     Következő rész >>>
 


Időpont: 2019. május 07.
Helyszín: Egri Kemény Ferenc Sportiskolai Általános Iskola

Program:
1. Sümegi Csabáné – Buczkó Anett – Pauliczky Beáta: Érzékenyítő foglalkozás az iskola 2. osztályos tanulóinak
2. Vidáné Ugrin Erzsébet: Különleges bánásmódot igénylő gyermek az osztályban / iskolában
3. Lévai Márta: Ép és fogyatékos emberek közötti kommunikáció, interakció lélektani alapjai
4. Feketéné Telekes Tímea: Mozgásterápiák érzékszervi akadályozottsággal élő gyermekek számára
5. Goldbach Zsófia: Mit és miért tesznek az autizmusban érintett személyek? – Az elfogadás kulcsa a megértés….

Résztvevők száma: 16 gyermek, 18 pedagógus


A gyerekeknek tartott érzékenyítő foglalkozások egy közös ismerkedéssel, valamint az érzékszervek feladatait megtapasztaló játékokkal kezdődtek. A gyerekek megismerkedtek a „segédeszköz” fogalmával – először tágabb perspektívában tekintve erre a kifejezésre (saját-, iskolában és otthon is mindennapos használatú tárgyakkal, „segédeszközökkel”, valamint közéjük rejtett, egy-egy speciális segédeszközzel). Tapasztalatokat szereztek olyan játékokban, mint „Fülbesúgós”, „Rajzol a hátamra és továbbadom”, „Mutogasd el!”.
Ezután 3 csoportra osztva került sor a látássérüléssel, a hallássérüléssel, valamint a beszédfogyatékossággal kapcsolatos érzékenyítésre.

A látássérülés érzékenyítésekor szimulációs szemüvegek segítségével megtapasztalták, hogyan olvas, étkezik, közlekedik, ismer fel tárgyakat egy látássérült ember. Megismerkedtek, kipróbáltak néhány segédeszközt – fehér bot, Braille-könyv, pontírógép, színfelismerő.

A hallássérülés érzékenyítésekor tapasztalatokat gyűjtöttek arról, hogy mi mindenről tájékoztatnak a hangok. Lehetőségük volt egy stetoclip segítségével belehallgatni egy hallókészülékbe – saját tapasztalatot szerezve ezzel a segédeszköz lehetőségeiről és korlátairól. Gyakorolták a szájról olvasást egymás között és néztek különböző artikulációval kommunikáló embereket felvételről, megtanulták saját nevüket ujjábécével elmutogatni.

A beszédfogyatékosság érzékenyítésekor torz artikulációval adott beszédmintát próbáltak meg megérteni, gyakorolták az erős háttérzajban történő szövegértelmezést, illetve idegen szavakkal tűzdelt szövegek értelmezését.

Az érzékenyítő programmal párhuzamosan a pedagógusok négy előadást hallgattak meg: A „Különleges bánásmódot igénylő gyermek az osztályban / iskolában” című előadás szólt minden olyan gyermekről (sajátos nevelési igényű, tehetséges, lassabb tempójú), aki valamilyen oknál fogva egyéni segítséget igényel.

„Ép és fogyatékos emberek közötti kommunikáció, interakció lélektani alapjai” címmel arról hallottak előadást, hogy milyen készségeket fejleszt, erősít a jól támogatott együttélés ép és fogyatékkal élő emberek között.

A „Mozgásterápiák érzékszervi akadályozottsággal élő gyermekek számára” című előadáson megismerték a mozgássérült gyerekek fejlesztését szolgáló terápiák különbségeit, szerepét.

„Mit és miért tesznek az autizmusban érintett személyek? – Az elfogadás kulcsa a megértés….” címmel az autizmusban érintett gyerekek más világlátásához, megértéséhez kaptak szempontokat, a velük való eredményes kommunikációhoz tanácsokat.

 

 


 

<<< Visszalépés a pályázat főoldalára

 

 
 KEZDŐLAPRA
 LETÖLTÉSEK
 TÁRSOLDALAK
 STATISZTIKA







...ami mindíg jól jöhet...


Online rádiók

A linkre kattintva, számos internetes rádió élő, online adása található. Csak kattintson kedvenc adója nevére és máris hallgathatja annak műsorát.



Akinek nincs szíve,az a fülére hallgat.

Pályázatok, alapítvány
HATÁRTALANUL
Tovább a pályázat főoldalára
HAT-14-01-0623

ALAPÍTVÁNYUNK
Tovább az alapítvány oldalára


 • Az alapítványról
 • ADÓ 1%
 • Beszámoló (2017)
TÁMOP pályázat
Tovább a pályázat főoldalára
Tovább a pályázat főoldalára

EFOP pályázat


 1. A PÁLYÁZAT RÖVID BEMUTATÁSA
 2. PROJEKTNYITÓ RENDEZVÉNY...
 3. NEVELŐTESTÜLETI SZAKMAI NAPOK
 Stresszkezelés, kiégés megelőzése a...
 A digitális eszközök hatásai az...
 3. Nevelőtestületi szakmai nap
 4. Nevelőtestületi szakmai nap
 4. TOVÁBBKÉPZÉSEK
 A tanulásmódszertan tanítása...
 A mese-, szövegértés, mese-szöveg...
 Autizmussal élő gyermekek célzott...
 Óvodapedagógusok szakmai megújító...
 Autizmussal élő gyermekek szociális...
 A felsőtagozatos tanulók szövegértési...
 Az alsótagozatos tanulók szövegértési...
 Gordon módszerrel a pedagógus siker...
 Digitális kompetencia fejlesztése...
 Alapozó Terápia: Módszer a gyermeki...
 A háromlabdás kaszkáddobás a tanulási...
 5. CSALÁDI NAPOK
 Családi nap: 2019. máj. 31– jún. 2.
 Családi nap: 2021. szeptember 13 - 15.
 Családi nap: 2021. október 1 – 3.
 6. ÉRZÉKENYÍTŐ FOGLALKOZÁSOK
 Workshop befogadó intézmények...
 Workshop befogadó inté... - Mezőcsát
 Workshop az Egri Kemény Ferenc Sp...
 Workshop befog... - Bükkszentkereszt
 Workshop befog... - Füzesabony
 Workshop befog... - Szerencs
 7. SZAKMAI RENDEZVÉNYEK
 Országos utazótanári konferencia- 2019.
 Országos utazótanári konferencia- 2020.
 8. ESZKÖZKÖLCSÖNZŐ

Statisztika
Te vagy itt a(z)
21856
látogató!
Ma  1340,
ebben a hónapban
7129 látogató volt.

Jelenleg
1 látogató olvas minket.


TÁRHELY-
SZOLGÁLTATÓNK




Unsoft.hu
Kapcsolat

Webmester