Időpont: 2021. október 8.
Helyszín: Széchenyi István Katolikus Általános Iskola - 3390 Füzesabony, Kossuth út 1-3.
Program:
1. Sümegi Csabáné – Buczkó Anett – Vargová Barbara: Érzékenyítő foglalkozás 6. osztályos tanulóknak
2. Erdélyi László: Barkácsoljunk együtt
3. Dr. Hídvégi Márta: Integráció vagy inklúzió – sajátos nevelési igényű gyermekek a többségi iskolában
4. Paksi Ádám: Hallásjavító készülékek használata
5. Darvas Attiláné Vincze Hajnalka: A sajátos nevelési igényű gyermekeket érintő törvényi lehetőségek, rendelkezések
Résztvevők száma: 19 gyermek, 11 pedagógus
Az érzékenyítő foglalkozáson a gyerekek egy „Összehangoló” játék után az érzékszervekről tudott ismereteket gyűjtötték össze és egészítették ki.
Megismerkedtek a „segédeszköz” fogalmával – pontosították a fogalmat, eszközöket figyeltek és beszéltek meg, melyeket a mindennapi életben segédeszközként használunk. Közben egy-egy speciális eszközzel is találkoztak – így elkülönítették a hétköznapokban használatos és a speciális segédeszközöket.
A foglalkozás második részében két csoportban folyt tovább a munka:
A látássérülés érzékenyítésekor szimulációs szemüvegek segítségével megfigyelték, hogyan lát, olvas, ismer fel tárgyakat egy látássérült ember. Kipróbáltak néhány látást kizáró - hang után végzett játékos feladatot, megismerkedtek a pontírógéppel és a csörgőlabdával.
A hallássérülés érzékenyítésekor tapasztalatokat gyűjtöttek arról, hogy mi mindenről tájékoztatnak a hangok. Lehetőségük volt egy stetoclip segítségével belehallgatni egy hallókészülékbe – saját tapasztalatot szerezve ezzel a segédeszköz lehetőségeiről és korlátairól. Gyakorolták a szájról olvasást egymás között, elmutogattak egymásnak néhány vicces mondatot, hallgattak egy történetet cd-ről – szavak nélkül.
A foglalkozás után egy közös barkácsolásra invitáltuk a 6. osztályosokat. Olyan képet kellett elkészíteniük kivágott képek és saját rajzaik alapján, amely valamelyik fogyatékosságai terület specialitásait foglalja össze.
Az érzékenyítő programmal párhuzamosan a pedagógusok előadásokat hallgathattak meg:
• Dr. Hídvégi Márta: „Integráció vagy inklúzió – sajátos nevelési igényű gyermekek a többségi iskolában”
• Paksi Ádám technikus szakember: „Hallásjavító készülékek használata”
• Darvas Attiláné Vincze Hajnalka: „A sajátos nevelési igényű gyermekeket érintő törvényi lehetőségek, rendelkezések”
(A képre kattintva kiemelkedik a nagyított kép. Rákattintva visszatér a helyére.)